کود آهن

قیمت خرید کود آهن مرکبات

خرید کود آهن مرکبات باید از طریق شرکت های معتبر تولید کود انجام شود زیرا اگر کود نامرغوب باشد صدمات جبران ناپذیری به درختان میوه وارد می کند. مركبات به كودهاي اصلي و به مقدار كافي نیازمندند و یکی از این کودها کود آهن مرکبات است. کمبود آهن در مرکبات باعث می شود رنگ سبز خود را از دست بدهند، کوچک و پلاسیده شوند، میوه ها کوچک و بی آب شده و شاخه ها خشک گردند. قیمت خرید کود آهن بستگی به کیفیت و نوع بسته بندی و میزان خرید دارد. خرید عمده و فله بسیار ارزان تر از نوع بسته بندی آن است.

قیمت خرید کود آهن مرکبات

فروش اینترنتی کود آهن به صورت عمده

فروش اینترنتی کود آهن به صورت عمدهشرکت های تولید کننده کود آهن بسته به نیاز کشاورزان، کودهای تولید شده را در وزن ها و بسته بندی های مختلف برای فروش آماده می کنند. مقدار مصرف کود آهن در باغات و زمین های کوچک متفاوت است.

خریداران کود آهن با توجه به وسعت زمین زیر کشت و مقدار مورد نیاز کود اقدام به خرید عمده می کنند. یکی از روش هایی که بیشتر شرکت های تولید کننده کود برای عرضه محصولات خود در نظر گرفته اند، فروش اینترنتی است.

شرکت تولید کننده کود آهن لیست انواع کود و درصد عناصر بکار رفته و قیمت محصول را بر روی سایت خود قرار می دهند. خریداران با مراجعه به سایت، کود آهن مورد نیاز خود را انتخاب و بصورت عمده ثبت سفارش می کند و محصول را در محل مورد نظر دریافت می کند.

خرید اینترنتی به دلیل حذف واسطه به طور مستقیم و عمده از شرکت تولید کننده کود انجام می گیرد و این امر باعث می شود محصول در قیمت بسیار مناسب تری خرید و فروش شود که هم بنفع تولید کننده است و هم خریدار محصول مورد نیاز خود را در قیمت پایین تری خرید می کند.

شرکت های صادر کننده کود آهن به خارج

شرکت های صادر کننده کود آهن به خارجشرکت های تولید کننده کود آهن همواره درصدد تولید کود، مطابق با استانداردهای جهانی جهت صادرات به کشورهای دیگر بوده اند. صادرات و تجارت کود سود بسیاری برای تولید کننده دارد و همیشه با تقاضای خوبی رو به رو بوده است زیرا هر نوع محصول که به افزایش فرآورده های کشاورزی و غذایی منجر شود مورد نیاز همه کشورها می باشد.

تولید و ساخت کود آهن طبیعی در ایران با کیفیت بالا، استاندارد و قیمت ارزان از گذشته های
دور تا به امروز انجام می شود و به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب مورد استقبال همه کشورها در سراسر جهان بوده است.

اگر صادرات، هدفمند و اصولی انجام شود و با شناخت کشورهای هدف، در زمینه صادرات کود، فعالانه تر عمل گردد با تولید کود مورد نیاز آنان، این تجارت می تواند سالانه ارز آوری مناسبی برای کشور و سود خوبی برای تولید کننده داشته باشد.

بهترین کود آهن برای درختان

بهترین کود آهن برای درختان در درختان میوه کود آهنی که شامل عناصر گوگرد، آهن و ازت با درصد بالا باشد بهترین کود برای درختان میوه به حساب می آید. افزودن این عناصر به خاک باعث غنای خاک شده و موجب رشد و افزایش بار درختان میوه می شود. مهمترین مزایای استفاده از این کود، ماندگاری بالای آن در خاک است که تقریبا به مدت سه سال مواد مورد نیاز گیاه را تأمین کرده و این نوع کود با خاک و گیاه سازگاری داشته و شرایط پایدار و با ثباتی برای گیاه فراهم می کند.

در درختان کود آهن می تواند مستقیم به خاک اطراف اضافه گردد و یا با اضافه کردن به آب، در گیاهان به صورت آبیاری مصرف شود. کود آهن در هر نوع خاکی حتی خاک های قلیایی قابل جذب به گیاه می باشد و پس از مصرف کود آهن گیاه دوباره توان عمل فتوسنتز از دست رفته را بدست می آورد.

بهترین زمان کوددهی به درختان میوه قبل از باز شدن شکوفه ها است و در گیاهان دیگر زمانی که برگ درختان به اندازه کافی رشد کرد کود آهن بسته به نیاز گیاه به. خاک آن اضافه می گردد. در طی سال اگر علائم کمبود آهن مانند زردی و پژمردگی برگ مشاهده شد می توان عمل کوددهی به گیاه را انجام داد. میزان مصرف کود آهن بستگی به نوع خاک هر زمین، شدت و ضعف کمبود آهن و اندازه گیاه تفاوت می کند.

لیست قیمت انواع کود آهن

لیست قیمت انواع کود آهن قیمت کود آهن بستگی به کیفیت و نوع تولید آن دارد. بعضی از شرکت ها اقدام به تولید و عرضه کود آهن غنی شده می کنند که در بازار گران ترین قیمت را به خود اختصاص داده است.

به دلیل تفاوت قیمت کودهای طبیعی و شیمیایی و گران بودن کود طبیعی، اکثر کشاورزان به استفاده از کود شیمیایی روی می آورند. تعدادی از شرکت ها برای برآورده کردن نیاز همه کشاورزان کود آهن ارزان قیمت تولید و به بازار عرضه می کنند.

توجه کشاورزان در نوع کود مصرفی متمرکز بر عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم است و از نیاز گیاه به عناصر دیگر غافل هستند. تولید کنندگان کود آهن به تولید و ارائه کود آهن کلاته پرداخته اند که علاوه بر عناصر بکار رفته در اکثر کودها، حاوی ریز مغذی هایی می باشد که به کود آهن اضافه می گردد این ریزمغذی ها حتی در مقدار کم، برای رشد گیاهان
ضروری هستند.

کود آهن کلاته به دلیل شرایط تولید و عناصر به کار رفته قیمت بالاتری نسبت به کود آهن معمولی دارند.

تفاوت ترکیبات کود آهن و کود مرغی

تفاوت ترکیبات کود آهن و کود مرغی کود آهن طی فرآیندی صنعتی از استخراج منابع معدنی زمین تولید می شود این مواد در کارخانه تصفیه شده و با عناصر دیگر مانند فسفر و پتاسیم مخلوط شده و در دستگاه های صنعتی یک دست و تغییر شکل پیدا می کند. کود آهن ساختار شیمیایی دارد و از منابع غیر زنده تولید می شود.

کود مرغی از فضولات مرغ  بصورت کاملا طبیعی بدست می آید و بسته به نوع تغذیه مرغ دارای عناصری از قبیل پتاسیم، نیتروژن، منیزیم و روی تشکیل شده است.

روش تولید کود آهن با کیفیت

روش تولید کود آهن با کیفیت در آزمایشگاه عنصر آهن را درون هسته ماده ای شیمیایی که بصورت مصنوعی تولید می شود، قرار داده و کود آهن کلاته تولید می کنند که نوعی کود شیمیایی است.

در تولید کود آهن طبیعی عنصر آهن درون ماده ای بنام هیومیک که بصورت طبیعی تولید می شود قرار داده شده و طی فرآیند انفجاری کود آهن کلاته تولید می شود.

ویژگی های کود آهن ارگانیک عبارت است از:

  • نسبت به اشعه ماوراءبنفش مقاوم است
  • علاوه بر آهن سایر نیازهای گیاه را برطرف می سازد
  • هم از طریق خاک و هم اسپری روی برگ گیاه نیاز آن را برطرف می کند
  • ماندگاری بالایی دارد
  • سبک است و به راحتی جذب گیاه می شود
  • عامل کلات کننده کاملا طبیعی است
  • در هر نوع خاکی  قابل استفاده است

واردات کود آهن از خارج کشور

واردات کود آهن از خارج کشوردر سال های اخیر توان تولید کنندگان داخلی برای تولید کود آهن بسیار افزایش یافته است و کود هایی که مواد اولیه داخلی ندارد و باید از خارج وارد شود تنها  پنج درصد نیاز کشور است.

در سال های گذشته کل کود مورد نیاز کشور از طریق واردات تأمین می شد و کشاورز به استفاده از کود خارجی عادت کرده است، تغییر روش کشاورزان برای استفاده از کود داخلی نیاز به زمان دارد و باید فرهنگ استفاده از کود داخلی نهادینه گردد تا نیاز به واردات کود کاملا برطرف گردد.

در حال حاضر تولید کنندگان می توانند انواع کودهای مایع، تخصصی و ریز مغذی را تولید کنند و نیازی به واردات کود وجود ندارد و حتی در تولید بعضی از انواع کود برای صادرات موفق عمل کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا